viernes, 13 de mayo de 2011

REFLEXIONS SOBRE LES SESSIONS DE LA SETMANA


Pel que fa a la sessió amb el professorat, malauradament els professors d’institut, no dominen el camp de les tècniques de treball intel·lectual, ja que mostren carències i conductes estereotipades davant aquestes. En primer lloc, no s'esforcen massa per què els alumnes les posin en pràctica i, a més a més, el recull de les tècniques d'estudi del que disposen està basat bàsicament en els que ells utilitzaven en la seva joventut. Per altra banda, vaig poder comprovar l’interès que tenien en aprendre aquestes tècniques i començar a posar-les en marxa, ja que són totalment conscient de la importància d’uns hàbits d’estudi sans pel bon funcionament del procés d’ensenyament –aprenentatge.

Respecte a la 2a sessió amb l’alumnat, aquesta sessió ha estat una mica menys dinàmica, ja que hi havia major quantitat d’explicacions. El fet d’utilitzar la presentació Power Point m’ha ajudat a captar la seva atenció; pel que fa a la realització dels qüestionaris i les activitats, he pogut observar dues coses: com llegien i prenien apunts abans i què han après després de les meves explicacions.

6 comentarios:

  1. Trobo molt interessant fer servi la eina del Power Point per captar l'atenció dels alumnes. Crec que és una eina molt visual i ajuda a maquillar les explicacions més teòriques. Podries penjar un exemple de Power Point que es utilitzar en aquestes sessions?

    ResponderEliminar
  2. Hola Mireia, quina sort han tingut aquests professors per tot el que li has aportat. Ells podran ajudar a molts alumnes/as.

    ResponderEliminar
  3. Crec que plantejar la formació tant pels alumnes com pels professors és molt bo. La veritat és que tots tenim coses per aprendre i com més coses aprenem més podem ajudar als nostres alumnes.

    ResponderEliminar
  4. Hola Mireia, crec que la sessió amb els professors és molt encertada, al mateix temps que els pot resultar molt profitosa. Com comentes el fet de tenir certes carpencies i a sobre conductes estereotipades, no són elements afavoridors per a cap professional i molts menys per als alumnes. La teva intervenció els pot fer veure que les coses poden i han de ser diferents, pot ser l'inici de les ganes de "posar-se al dia" .Ànims en la recta final!!

    ResponderEliminar
  5. Certament els estereotips no són bons amics de companyia cal treballar amb professors i alumnes per trencar-los i generar bones conductes.
    Com diu la Mònica és una de les tasques que ens tocarà fer com a futurs psicopedagogs.

    ResponderEliminar
  6. Si, crec que la competència d'aprendre a apredre és oblidada molt sovint, hem de conscienciar el professorat per que comenci a posar en pràctica les tti a les seves sessions.

    Penso que sense l'ús de les presentacions els alumnes no et segueixen de la mateixa manera, per això els faig, per que m'ajudin a que ho entenguin millor, a més de ser una eina motivadora!

    ResponderEliminar