martes, 10 de mayo de 2011

1a SESSIÓ AMB EL PROFESSORAT


Ahir, durant l'horari de reunió dels mestres d'ESO amb el psicopedagog, vaig introduir la 1a sessió del meu projecte, els objectius de la qual van ser:
- Saber què fan els mestres per orientar en l’estudi als seus alumnes
- Saber com estudien els alumnes.
Vam estar comentant allò que opinen ells sobre els hàbits d'estudi dels seus alumnes i vam arribar a les següents conclusions:

1. Sobre el treball a l'aula.
- Hi ha un sector de l'alumnat que no treballa suficient i no atèn a les explicacions de classe.
- Un alt sector no està motivat, els avorreix anar a classe.
- Hi ha alumnes que no participen per "por a quedar malament", demostren una baixa autoestima.
- Quan se'ls demana fer alguna activitat es queixen i la fan "de mala gana"

2. Sobre el treball a casa.
- La majoria dels alumnes estudia la víspera de l'examen.
- Un sector no fa res a casa: ni deures, ni estudi, ni treballs...
- No saben organitzar la feina.
- No saben planificar-se.
- Quan estan sols no presten atenció al treball, no llegeixen bé, responen de qualsevol manera,...

3. Què fan ells per a intentar que els hàbits d'estudi dels alumnes millorin.
- El professor de ciències socials i el de ciències naturals van dir que ells els van ensenyar a subratllar i a fer esquemes, a més realitzen lectures amb subratllat i esquema per a cada tema.
- Les professores de llengua van comentar que treballen la comprensió de textos i fan resums extraent les idees principals.
- Tots van coincidir en què els mancaven tècniques i recursos que motivin l'alumnat.
- Els tutors van incidir què era important dotar l'alumnat amb tècniques d'estudi per crear estudiants autònoms i eficaços.
- Es van mostrar interessats pel projecte i van rebre el seu suport per poder aplicar-lo durant les sessions de tutoria.

A continuació els hi vaig passar un qüestionari, on s'han vist reflectides les opinions comentades anteriorment.

Personalment, penso que els professors de l'IES són conscients de l'actual manca d'hàbits d'estudi i treball dels seus alumnes i què estan interessats en què milloren aquesta competència i, el més important, estan disposats a ajudar-nos a que ho aconsegueixin. El seu paper és primordial, ja que hauran de seguir una continuïtat després de ser aplicat el programa, a més d'haver d'afegir a la seva metodologia aspectes motivacionals, temes que els interessin, recursos diversos,...

2 comentarios:

  1. Bona nit,

    En les meves pràctiques també m'he adonat de la manca d'hàbits d'estudi i de treball que tenen els adolescents.

    Acostumada a marcar tant les rutines coma mestra d'EE als més petits, trobo a faltar aquestes rutines als més grans, sembla que les hagin perdut en el seu pas de primària a secundària: els manca silenci, actitud d'escola i d'esforç per realitzar aquelles tasques que no els motives d'entrada, seure bé, dur tot el material, ...bé, semblen hàbits molt "infantils" però per mi són bàsics per començar amb una bona actitud i més predisposada.

    ResponderEliminar
  2. Crec que aconseguir la col·laboració dels professors de l'IES t'ajudarà molt en el teu projecte i de segur que et permetrà treballar molt millor les tècniques d'estudi. La veritat és que la disponibilitat d'altres professionals moltes vegades no és fàcil aconseguir, felicitats.

    ResponderEliminar