domingo, 29 de mayo de 2011

CONCLUSIONS FINALS

El tractament de les Tècniques de Treball Intel•lectual en Secundària és una feina molt important perquè permet desenvolupar a l’alumnat les competències bàsiques d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. A més, són facilitadores de la resta d’aprenentatge que han de dur a terme els alumnes, tant en aquesta etapa com en les posteriors (batxillerat, Universitat,...).

Aquests programes deurien d’impartir-se juntament amb els continguts curriculars en el desenvolupament de les assignatures, però el professorat no sempre compta amb els recursos, les ganes o el coneixement necessari per a fer-ho. És per això què com alternativa per millorar la capacitat d’estudi dels alumnes, proposem accions concretes com la que proposo.

Una acció conjunta entre el professorat, l’alumnat, les famílies i el departament d’orientació pot donar lloc a l’adquisició d’uns hàbits d’estudi que serveixin per a tota la vida. Per això és molt important que l’alumne/a sigui conscient de les avantatges que poden obtenir, la qual cosa deuria motivar-los. Els professors, per la seva part, al ser un agent implicat però no protagonista, no tenen la responsabilitat ni el càrrec què els porti a rebutjar aquestes activitats, i sí es mostraran acords davant la possibilitat que els seus alumnes puguin millorar.

Sóc conscient què no és el moment ideal per desenvolupar aquest tipus d’iniciatives, ja que és millor realitzar-ho a principi de curs quan tenen tot l’any per posar-ho en pràctica. A més, el número de sessions poden ser insuficients pels alumnes que necessiten més ajuda.

En definitiva, a pesar de no comptar en les condicions ideals per a posar el projecte en pràctica, considero que les activitats proposades beneficiaran al conjunt de l’alumnat i el motivaran. D’igual manera, el professorat no crec que es mostri reticent, ja que no se li exigeix cap compromís i sí se l’ofereix moltes oportunitats. Per últim, la família sempre veu bé aquest tipus d’iniciatives, més encara quan se’ls té en compte i se’ls considera un agent implicat.

1 comentario:

  1. Una feina díficil a acomplir: el treball de les tti. Gràcies per les reflexions donades, però sobretot per l'anàlisi fet en la necessitat del treball.
    Adéu

    ResponderEliminar