lunes, 4 de abril de 2011

Recerca bibliogràfica I

Hola a tothom!

Estic a la fase de recerca bibliogràfica i m’estic informant sobre les tècniques de treball intel·lectual.

Al portal d’Educa Madrid, trobem un apartat dedicat a les tècniques de treball intel·lectual, ja que després del fracàs escolar actual, els estudiants han de millorar el seu rendiment amb normes, trucs, tècniques o receptes d’estudi que facin millorar els seus resultats. Per això han de conèixer-los i practicar-los per formar bons hàbits de treball.

Així, el text tracta d’explicar detalladament aspectes com: els factors ambientals adequats per a l’estudi, la bona organització (temporal, espacial), els mètodes i tècniques per a estudiar, per a realitzar una bona lectura i comprensió; formes de subratllar i fer esquemes, resums o mapes conceptuals; la millora manera de prendre apunts; com treballar la memòria i fer ús d’ella... Tot això i d’altres coses explicat amb un seguit d’exemples que resulta molt complet.

Personalment, penso que la informació que ens brinda aquest text és útil per al psicopedagog perquè li dona a conèixer les diferents maneres de poder orientar a l’alumnat cap a bons hàbits d’estudi. Contràriament, de cara a la lectura per part de l’alumnat, resulta una mica “rollera”, és complicat que els alumnes es posin a llegir tota la “parrafada”, exceptuant els més aplicats, que pot ser siguin els que menys necessiten d’aquesta informació.

Per tant, penso que després que el psicopedagog tingui aquesta informació, caldria que ell mateix preparés un resum per fer-ho més atractiu i més pràctic.

Espero que us sigui d’interès, a mi m’està servint d’ajuda per fer el Projecte de tècniques de treball intel·lectual amb els materials que empraré. Aquí us deixo l'enllaç:

TTI-EducaMadrid

2 comentarios:

  1. Hola Mireia,

    Sempre va bé que compartim recursos... merci!!!

    ResponderEliminar
  2. Gracies Mireia per compartir l'enllaç.

    Per què costa tant centrar-se en l'estudi? Tema molt interessant. Quines causes internes a la persona ho deuen provocar?. Segons el que estic aprenent (i lo que em falta...) del Model de Diagnòstic i Intervenció Humanista -Estratègic, que utilitzen al meu lloc de practiques, el baix rendiment escolar seria tractat com el simptoma i s'hauria s'esbrinar quina és la/s causa cognitiva i/o emocional (per exemple quines creences té l'alumne sobre la importància o no d'estudiar) i intervenir sobre la causa. Si canvia la creença canviarà el comportament.

    Carme

    ResponderEliminar