miércoles, 23 de marzo de 2011

Descripció del projecte.


Els informes PISA i el resultat del les proves diagnòstiques aplicades recentment als centres educatius valencians, posen de manifest un alt índex de fracàs escolar així com un nivell baix de coneixements i ús d’estratègies en comparació amb els estudiants de la resta de l’estat i d’Europa.

Una de les tasques del psicopedagog/a en un institut és guiar acadèmicament als estudiants. Concretament, el tractament de les tècniques de treball intel·lectual, formen part del Programa d’Orientació Acadèmica i Professional (POAP) del departament d’Orintació. Aquesta funció cobra més importància en l’actualitat ja que s’observa que els estudiants es troben cada vegada més perduts a l’hora d’afrontar els seus estudis. A més a més, una de les finalitats de l’Educació Secundaria és que els alumnes siguin capaços d’estudiar amb les seves pròpies tècniques d’estudi per que puguin seguir la seva trajectòria acadèmica satisfactòriament.

Així, amb l'elaboració i la posada en marxa del projecte, em proposo:
  • Desenvolupar un programa de tècniques de treball intel•lectual que permeti a l’alumnat adquirir i desenvolupar estratègies d’atenció, cognitives i metacognitives; valors i actituds; treballar i reflexionar.
  • Donar resposta a les necessitats dels alumnes i del professorat sobre les tècniques de treball intel•lectual per que el professorat adapti la seva metodologia i els alumnes puguin afrontar de manera autònoma els seus estudis i sortir-se’n de manera satisfactòria.
  • Per a això necessitaré també conèixer la realitat del centre, les alternatives que podem oferir als alumnes, les maneres de donar resposta a les seves necessitats i la manera de procedir per a dur a terme tota aquesta tasca.

No hay comentarios:

Publicar un comentario